vrijdag 29 juni 2012

Eerste 5 kilo wordt verwerkt.


Met Gabrielle* heb ik deze week de eerste echte lading WASTE tomaten gehaald bij Agro Care. Eerder was ik al op bezoek geweest en kreeg ik een hele doos tomaten mee. Goede tomaten. Niet de tomaten die ik wilde. De tomaten met de scheurtjes en de deukjes. De vormfoutjes zal ik maar zeggen. Een maand of wat geleden heb ik voor het eerst contact gezocht met Agro Care. Een van de grote tomaten kwekers (misschien wel de grootste) in Noord-Holland. Via het vraag-formulier informeerde ik naar de bestemming van hun afval. Na een week of wat kreeg ik antwoord: “Ons afval gaat naar een afvalverwerker, maar waarom wilt u dat weten?”
Nadat ik mijn plannen had uitgelegd hoorde ik weer een tijdje niets. En toen het bericht dat, als mijn vraag nog actueel was, ze mijn bedoelingen wel heel erg leuk vonden.
En nu staat de eerste 5 kilo te pruttelen op mijn fornuis en gaat zo de potten in.

(*Gabrielle de Kroon, één van mijn beste en liefste vriendinnen en fotograaf. De meeste foto’s op mijn blog zijn van haar)  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten