dinsdag 27 augustus 2013

Na het zaaien …..

De afgelopen maanden heb ik tot over mijn oren in de oogst gezeten! Groenten én fruit én tomaten. Het is mij nooit helemaal duidelijk of een tomaat nu groente of fruit is, maar dat terzijde, ik dwaal al weer af.

Hoe dan ook, er is geoogst en er is verwerkt! En dat alles om in ieder geval voldoende voorraad te hebben voor de Slow Food Markten in Hoorn.
Samen met Miss Marmalade stond ik daar drie woensdagen in juli en augustus mijn verse ketchup, chutney en paprika gelei aan de man/vrouw te brengen. Maar de Hoornaars wilde niet zo erg. Of hun hoofd stond er niet zo naar, dat kan natuurlijk ook.
En omdat je het wachten tot het volgende klantje zo aangenaam mogelijk moet houden hebben Miss Marmalade en ik een nieuw tomaten-dingetje uitgewerkt!

foto: Gabrielle de Kroon ontwerp: tekstwinkeltje.nl

In samenwerking met Slow Food en de kweker van mijn (rest)tomaten gaan we een Sagra del Pomodoro organiseren: een tomatenfeest met Italiaanse allure in de kop van Noord-Holland. Een hele middag in de kassen van AgroCare tomaten ruiken, proeven, zien en natuurlijk beleven. Want beleven is meemaken en erbij zijn!
Het ruiken en proeven van de tomaat is inmiddels op papier vastgelegd. Geen stress meer over die twee programma punten. Maar die tomaten-belevenis moeten we nog een beetje uitwerken: relaxed aan een trosje hangen en wachten totdat je geplukt wordt? met de vlakke hand tot pulp geslagen worden door een heerlijk gespierd en sterk mens (man/vrouw) of samen met je vrienden ui en knof in een grote pan lekker doorwarmen? Daarover moeten we nog maar even een avondje bomen. Binnenkort dus meer tomaat want ik ben nog lang niet klaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten