vrijdag 22 februari 2013

Het is even stil in tomatenland

Dat komt omdat de kassen leeggehaald zijn en er nu nieuwe planten moeten gaan groeien en bloeien. De tomatenproductie staat niet stil, maar is even niet zo overvloedig als anders.
Die betrekkelijke tomatenrust komt op dit moment wel goed uit. Want mijn ketchup heeft me niet alleen bij allerlei leuke kwekers gebracht, het bracht me een tijdje geleden ook bij HAL25 in Alkmaar. Ik wilde graag dat ze voor mij een markt organiseerden waar ik mijn ketchup kon verkopen. Zo’n markt a la de Sunday Market in Amsterdam. Ik zag het helemaal zitten! Er zijn genoeg zelfmakers die met hun producten de markt op zouden willen en dat briljante terrein van HAL25 vond ik de perfecte plek om dat te doen.
Ze vonden mijn verhaal leuk en mijn enthousiasme aanstekelijk, maar een markt voor mij organiseren wilde ze niet (meteen). Wel vroegen ze of ik mee wilde helpen met de organisatie van een Stadsgroenmarkt

Dat wilde ik wel en in opdracht van de Gemeente Alkmaar tuigen we nu een dag vol groen op. Mijn tijd is dus een beetje gelimiteerd en ik beperk me op dit moment tot het koken met Heston. Daarnaast heeft T mijn eerdere misbaksel (de zoutloze ketchup) ontdekt en eet per week een potje leeg. Er wordt hier echt niet veel verspilt.

Maar het groei seizoen staat er weer aan te komen, ik ruik het! Ondanks dat het deze week nog vriest en er hier en daar een vlok sneeuw is voorspelt, gaat het vanaf maart weer allemaal gebeuren! In april gaat de GroentenKasZa weer open en daar heb ik een plaatsje gereserveerd. Ik moet de contacten afstoffen en mijn voorraad ketchup en paprika gelei op orde brengen. Nu is ketchup maken iets dat ik tussen de bedrijven door doe, dus het één zal het ander niet in de weg staan. Maar mijn dagen gaan weer goed gevuld zijn de komende maanden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten