Wat ik nu toch weer zie op FB?! Heinz heeft een nieuwe actie
bedacht om zijn ketchup aan de man/vrouw te brengen:
Say
it with a bottle
Verras eens iemand met een originele Heinz ketchup fles als
cadeautje of bedankje. Of zet hem gewoon lekker zelf op tafel.
Verzin een tekst en maak je eigen unieke
fles!
De slide show laat leuke mannen en vrouwen zien die verrast
opkijken naar een fles ketchup met een persoonlijke tekst erop: friende voor
alteit, betrapt, niet weer opmaken a.u.b., deze is van het huis, eindelijk je
eigensleutel, veel kusjes, mamma …
Ik zie het Heinz-marketing-team al bij elkaar komen, het
moet eind juni geweest zijn. In het ketchup circuit gonsde het van de
geruchten. Er had zich een nieuwe, tot nu toe nog onbekende, ketchup aanbieder
gemanifesteerd die wel eens een groot aandeel van de markt zou kunnen gaan
opeisen. Men verwachtte stevige concurrentie op gebied van smaak en likeability.
Daarop moest actie ondernomen worden.
Een “nu nog lekkerder” of “verbeterd recept” campagne was
niet de eerste keuze. Dat zouden de huidige Heinz ketchuppen ongeloofwaardig
maken. Persoonlijk word ik altijd een beetje angstig van dit soort boodschappen:
waarom nu ineens verbeteren? Heb ik dan tot nu toe bocht gegeten? Maar dat
terzijde.
Het Heinz-marketing-team wilde geen argwaan wekken en het
moest een snelle actie worden met de inzet van sociale media. Men koos daarom
voor “personificeer” actie die via FB uitgezet zou worden. Ze zagen het
helemaal voor zich: na de wijnfles met je eigen label van de Hema, nu ook je
eigen fles Heinz ketchup met leuke tekst.
De FB was er al, de fotoshoot snel geregeld en voor de
voorbeeld teksten hebben de Heinz-marketeers een gezellige middag zitten brainen. Het
resultaat mag er zijn!
Nu maar hopen dat hun verkoopcijfers deze zomer een beetje
stabiel blijven.
Oh ja, de tekst “friende voor alteit” was geen tikfout van
mij, maar een grap van Bart die zijn vriend Art graag plaagt met zijn dyslexie…
zelfs op zijn verjaardag. Bart gaf Art een gepersonificeerde fles ketchup. (http://www.facebook.com/heinznederland). Van je vrienden moet je het maar hebben!
Lieve bloglezers, mijn ketchup is nog steeds hetzelfde, is
alléén met BIG TASTE label verkrijgbaar en kost € 4,50. Bestellen kan per mail bigtastenowaste@gmail.com. Levering
al binnen enkele dagen, want ik heb voorraad staan!
(foto: Gabriëlle de Kroon)
(foto: Gabriëlle de Kroon)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten